De kinderen uit de wijk - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Ruth Nijenhuis - WaarBenJij.nu De kinderen uit de wijk - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Ruth Nijenhuis - WaarBenJij.nu

De kinderen uit de wijk

Blijf op de hoogte en volg Ruth

12 Mei 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

Superleuke dag gehad vandaag. We moesten vroeg opstaan voor op een zaterdag (7 uur) maar dat was het zeker waard.
We begonnen met een bazaar om 8 uur. Hier konden de mensen in de buurt kleding kopen voor 50 cent ongeveer. Het geld dat hiermee wordt opgehaald gaat naar de reparatie van het zwembad hier dat lek is. Zodat de kinderen in de buurt ook weer kunnen zwemmen.
'S middags was er een ander programma hier met allemaal verschillende activiteiten. Zo kom je echt in contact met de kinderen. Wat wel erg lastig was, is dat ik de taal niet spreek. Dan kan je toch moeilijk een gesprek beginnen met een kind. Maar met mijn kleine woordenschat in het Portugees en handen en voeten lukt het redelijk.
Als je al die lieve kindjes ziet vraag je je zo af wat hun verhaal is. Hoe hun leven eruit ziet. Is een van die lieve jochies misschien een loopjongen voor een drugshandelaar. Of is dat meisje misschien een zusje van een drugshandelaar.Hoe worden ze thuis behandeld, en hoe wonen ze.
Als je dan door de sloppenwijk loopt kan je je amper voorstellen dat hier kinderen moeten opgroeien. Het is gewoon bizar.
Zo gaan er dan veel vragen door je hoofd. En ik hoop dat ik op den duur meer met de kindjes kan praten en meer over hun te weten kan komen. Hoe hun leven eruit ziet.
Maar het was dus een hele mooie dag. De kindjes geven je zoveel energie en je word er zo blij van.
Na die activiteiten hadden we nog een activiteit voor de moeders van de jongens van de voetbalschool hier. Omdat het morgen moederdag is. Dat was ook erg gezellig. Leuk al die kletsende moeders bij elkaar ;)
Zometeen hebben we nog een feestje omdat een van de staff jarig was gisteren. Dus zometeen ga ik me klaar maken.
Eigenlijk zou het om 7 uur beginnen, maar aangezien we in Brazilië zijn begin je je pas klaar te maken om 7 uur ;) hahaha,
boa noite

  • 12 Mei 2013 - 10:46

    Richard En Wieteke:

    super leuk om je zo te volgen, en je verhalen te lezen Ruthje!! we blijven je volgen en wensen je super veel plezier en heel veel mooie ervaringen toe. Liefs xx

  • 12 Mei 2013 - 13:36

    Marjan Stoevelaar:

    Wat geweldig en goed van je Ruth om zo naar Brazilie te gaan. Mooie en leerzame uitdaging!! Ik wens je daar alle goeds toe en zal je zeker blijven volgen. Succes met het Portugees!!

  • 12 Mei 2013 - 13:38

    Bart:

    Tof om je reis mee te kunnen lezen. Geniet ervan. Ik ben benieuwd naar je avonturen.

  • 12 Mei 2013 - 15:19

    Sandra Bats:

    Leuk hoor om je verhalen te lezen...hoop echt dat je daar een gave tijd hebt. Kan me voorstellen dat het shokking moet zijn als je zo n sloppenwijk nu in het echt ziet en ziet hoe kindjes daar opgroeien...lieve groetjes van hier en ben heel benieudw naar de rest van je verhalen...groetjes Sandra

  • 12 Mei 2013 - 19:37

    Opa - Tuenter:

    Hallo die Ruth.
    Blij dat je een goede reis hebt gehad en goed bent overgekomen. Ik kan me voorstellen dat het leven daar heel anders is dan in ons luxe Nederlad. Fijn dat je zo geniet van het omgaan met de kinderen. Doorgaan zo.
    Groetjes van Opa en Oma Tuenter

  • 12 Mei 2013 - 19:40

    Thirsa:

    wat een indrukwekkend verhaal! maar ook zo verdrietig tegelijkertijd...tof dat jij die kindjes liefde en knuffels mag geven! zodat ze mogen weten dat ze de moeite waard zijn! hele goed week toegewenst, dikke knuffel van je zussie!

  • 12 Mei 2013 - 19:48

    Mams:

    Lieve ruth
    Zo gaaf om je verslag te lezen!!! En jij mag je zoveel liefde geven!!! Vind het zo fijn.
    Morgen ook spannend he als je meemag op huisbezoek in de sloppenwijk
    Heeeel veeel sterkte
    liefs mams
    ps lekker gezwommen vandaag?

  • 12 Mei 2013 - 20:01

    Yvonne Tuenter:

    lieve lieve ruth

    Fijn dat je daar nu bent en volgens mij gaar het super en raak je aardig ingeburgerd,geloof ik.

    super zo te kunnen lezen wat je zoal doet en vnmiddag bij mama en papa met skype ook geweldig,lijkt net of je niet weg bent,behalve dat je webcam draaide richting buiten.
    Geniet erg meisje van me.
    Liefs en hoewel ik je erg mis vind ik het geweldig voor je.

  • 14 Mei 2013 - 19:38

    Rein:

    Dag Ruth

    Wat moet het een geweldige belevenis voor je zijn. Ik merk door je schrijven heen dat je echt betrokken ben met de nood van kinderen en vooral hun achtergrond. Het is een goed eigenschap dat je betrokken en bewogen wilt zijn.

    Groetjes, Rein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruth

Actief sinds 10 April 2013
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 6750

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Terug naar Brazilië

15 Mei 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis :)

Landen bezocht: